woensdag 31 oktober 2012

Negatieve overtuigingen


Vandaag is het Halloween en gaan mijn kinderen als kleine griezels langs de deur bij de buren. In therapeutisch opzicht zit de grootste griezel vaak binnenin ons. Vraag je jezelf weleens af: “Wie zou ik zijn zonder mijn belemmeringen en zonder mijn negatieve overtuigingen over mezelf, zonder mijn interne criticus?”

Je zou veel meer uit jezelf halen. Veel meer genieten van het moment, en veel meer de dingen gaan doen die voor jou echt belangrijk zijn. Je zou veel minder gaan piekeren en je spanningsniveau zou dalen... waardoor klachten verminderen... Je zou je zekerder en meer ontspannen voelen en je potenties zouden meer naar voren komen...



Kortom... het loont om je innerlijke negatieve overtuigingen en je andere innerlijke ballast aan te pakken. Het is wellicht de beste investering in jezelf.

Het gekke is dat veel mensen meer geld uitgeven aan het onderhoud van hun auto, dan aan het op orde brengen van hun eigen geest. Terwijl dát toch je enige voertuig is waarmee je de dingen wel of niet voor elkaar krijgt...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten