dinsdag 24 april 2012

Betere mentale gezondheid door voedingspatroon



Uit uitgebreid wetenschappelijk onderzoek met 200 proefpersonen blijkt dat 88% van de proefpersonen een aanzienlijke verbetering bemerkt in de mentale gezondheid na wat eenvoudige aanpassingen in het dagelijkse voedingspatroon. 
Van de proefpersonen zag 26% een opmerkelijke verbetering in stemmingsschommelingen en kreeg 26% minder last van paniekaanvallen en angsten. Eveneens zag 24% van de proefpersonen hun depressieve klachten afnemen.
De belangrijkse kleine aanpassingen in het voedingspatroon zijn als volgt:
  • Verminder het gebruik van koffie tot maximum 4 kopjes koffie per dag
  • Verminder het gebruik van suiker
  • Eet minder geraffineerde koolhydraten
  • Neem iedere dag een goede multivitamine
  • Neem iedere dag wat visoliecapsules
Met name goede visoliecapsules leveren een aanzienlijke bijdrage aan het goed functioneren van het brein. (Naast dat het goed is voort hart en vaten). Een groot opgezet onderzoek van het psychiatrisch McLean Hospital in Belmont (USA) toont aan dat ruim 80% van de clienten met een bipolaire stoornis en andere stemmingsstoornissen baat hebben bij het dagelijks gebruik van visolie. Uit eerder onderzoek blijkt dat 60% van de mensen een tekort heeft aan omega-3-vetzuren. Dat is alarmerend, aangezien deze vetten nodig zijn voor een goede hersenfunctie.
Er zijn veel visoliecapsules op de markt. Sommigen van een dusdanig slechte kwaliteit of met dusdanig lage doseringen van de werkzame stoffen dat je ze net zo goed niet kunt innemen. Datzelfde geldt voor multivitaminen.
Als je voedingssupplementen gebruikt, gebruik dan de goede supplementen. Die zijn niet goedkoop, maar dan werkt het ook. En daar doe je het tenslotte voor. Goede kwaliteit visoliecapsules en multivitaminen kun je bijvoorbeeld vinden op visolie + multivitaminen


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen