dinsdag 8 oktober 2013

Het contact met jezelf is de fundering van je succes




“Ik weet niet wat het is...”, zei een cliënt een tijdje geleden, “het is alsof ik mezelf ben kwijtgeraakt... ergens... het is heel geleidelijk gegaan”.

Hij heeft een goede baan, geen financiële zorgen, een leuke relatie, gezonde kinderen... “en toch kan ik er niet echt meer van genieten”...

Het gebeurt vaak dat mensen in hun leven kleine beslissingen nemen die stapje voor stapje verder wegvoeren van hun eigenlijke bezieling en drijfveren. 

Al die kleine stapjes, al die keuzes waren vaak gebaseerd op criteria die voortkomen uit tekorten. Een gebrek aan erkenning leidt bijvoorbeeld tot overmatige blijdschap als je een promotie krijgt aangeboden. Ook al loop je daarmee een paar stappen verder weg van je passie. 

“Iedereen is blij en vindt het geweldig wat ik bereikt heb..., maar als ik in de spiegel kijk zie ik mezelf niet eens meer”, zei laatst een client die hoog was opgeklommen in het bedrijf waar hij werkte.

Het is een belangrijke vraag waar je alleen voelend een werkelijk antwoord op krijgt: “Wie ben ik...?” en “Wat wil ik nou eigenlijk...?”. Hoe kom je als mens tot je recht en hoe haal je het beste uit jezelf. 

Dat is een heel belangrijk onderwerp in coaching. Ik noem dat vaak ‘Het paard voor de wagen spannen’, de bezieling weer terugbrengen in je leven. Dat gaat over in jezelf je mogelijkheden en capaciteiten aanboren en daarin zekerheid, plezier en identiteit vinden.

Zonder diep onbewust contact met je echte ‘ik’ is het heel moeilijk om richting te vinden, stappen te zetten, keuzes te maken en angst en onzekerheid echt de baas te worden. Het contact met jezelf is de fundering van je succes.

Zo kan hypno-coaching je helpen om jezelf weer neer te zetten, en jezelf in beweging te brengen. Jezelf weer te ontdekken... je passie, je drijfveren en weer invulling te geven aan jezelf. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten