woensdag 10 april 2013

Gebruik muziek om fijne gevoelens te versterken.



Sommige mensen zijn heel goed in het versterken van onprettige gevoelens. Als ze zich verdrietig of down voelen draaien ze verdrietige of sombere muziek... Dat is prima, voor even, als je moeite hebt om gevoelens te uiten en je daar toch behoefte aan hebt...

Maar het is zeker niet verstandig om je regelmatig met bijvoorbeeld muziek of vervelende herinneringen dieper in een onprettig gevoel te draaien! Gebruik muziek of herinneringen vooral om goede gevoelens te versterken... Zo simpel is dat.

Sommige zaken zijn niet zo uit te leggen... Zo voel ik me bijvoorbeeld in Griekenland altijd meer thuis dan in welk ander buitenland ook. En dat terwijl ik toch geen Griekse roots heb. 
Vandaag even een stukje Griekenland in een paar minuten muziek. Een paar jaar geleden was ik in Griekenland bij een fantastisch openluchtconcert van Yianis Kotsiras.  Zo kun je bij muziek soms genietend weer even helemaal terug zijn...

Waarschijnlijk wakkert het opkomende mooie weer mijn Griekse verlangen wat aan...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten