vrijdag 14 juni 2013

Geslaagd...!



Al mijn cliënten zijn geslaagd !!!  VAN HARTE GEFELICITEERD...!!  Sommigen waren in therapie vanwege paniekaanvallen, sommigen vanwege faalangst en drie om hun prestaties, creatief denken en geheugen te verbeteren. 

Elk jaar opnieuw valt het me op hoe gemakkelijk prestaties te verbeteren zijn door faalangst, prestatiedruk, onzekerheid en onnodige spanning in therapie aan te pakken.

Daarbij is het wel van belang dat iemand die examen moet doen minimaal een paar weken van te voren contact met mij opneemt.

Nog beter is het om dit gedurende je schoolloopbaan te doen. Het maakt het leren namelijk een stuk prettiger als je beter functioneert.

Een enkele keer word ik gebeld met de klacht: "Ik ben zo zenuwachtig en heb morgen (rij)examen...". Daar is wel mee te werken, maar veel beter is het als je even de tijd hebt om het achterliggende mechanisme van spanning, onrust en onzekerheid te veranderen.

Ook valt er veel winst te behalen door het stimuleren van het vermogen tot concentratie en het verbeteren van het geheugen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten